• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 931
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Har noterat att vissa har en förmåga att vara kludda till det för sig. Tex att maila in ett överklagande 3 minuter för sent, och sedan behöva slita en massa för att reda ut den delen innan ens själva överklagade beslutet kan prövas i sak, eller, mer troligt, inte prövas i sak alls...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297

Som vanligt är svaret kanske. Brukar avvakta en del köp till BF för att se om produkten reas då. Dvs sådant jag ändå skulle köpt. Förra året köpte jag inget alls men förrförra året tvättmaskin 3000 kr billigare och för tre år sen blev det dammsugare och strykjärn och en besparing på en tusenlapp.

Låter som värsta hemmafrun inser jag ;) Men är ju just sådant jag brukar vänta med och sånt som går vänta med.

Men jag håller koll på priset från början på november.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 931
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Anmälde mig som intresserad att vara nämndeman för någon månad sedan, redan börjat röra på sig. Lite spännande
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 931
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vad krävs för ett sådant åtagande? Jag tänker i form av utbildning, etc...

Om jag minns rätt så krävs det att man inte är i konkurs inte har förvaltare, är över 18, och att man blir vald i det fullmäktige som har hand om valen (kommunfullmäktige för tingsrätt, landsting/regionfullmäktige för hovrätt förvaltningningsrätt och kammarrätt.), vilket i sin tur praktiskt förutsätter att man blir nominerad av ett parti.
Man får inte vara domare, inte kronofogde, inte advokat, polis, åklagare och något mer, och i förvaltningsrätt och kammarrätt får man inte heller jobba på skatteverket eller fkassa och något ställe till, länsstyrelse kanske det var.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 179
Poäng
3 937
Om jag minns rätt så krävs det att man inte är i konkurs inte har förvaltare, är över 18, och att man blir vald i det fullmäktige som har hand om valen (kommunfullmäktige för tingsrätt, landsting/regionfullmäktige för hovrätt förvaltningningsrätt och kammarrätt.), vilket i sin tur praktiskt förutsätter att man blir nominerad av ett parti.
Man får inte vara domare, inte kronofogde, inte advokat, polis, åklagare och något mer, och i förvaltningsrätt och kammarrätt får man inte heller jobba på skatteverket eller fkassa och något ställe till, länsstyrelse kanske det var.

Kul. Det hoppas ja att du berättar lite mer om sedan när det väl ”drar igång”. Dina upplevelser och iaktagningar, etc... Kan bli intressant att få höra :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 931
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Kul. Det hoppas ja att du berättar lite mer om sedan när det väl ”drar igång”. Dina upplevelser och iaktagningar, etc... Kan bli intressant att få höra :)

Får väl se om det blir något.. den jag pratande med lät lite förvirrad om vilken domstol det var, och blir det flera mil enkel resa att åka blir det nog inte många gånger innan jag ger upp
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp